ארגון חוננו דורש מביהמ"ש לשחרר את עצורי עוז ציון

אבי יעקב No Comments on ארגון חוננו דורש מביהמ"ש לשחרר את עצורי עוז ציון

הלינץ' בבנימין: ארגון חוננו מערר לבית המשפט המחוזי ודורש את שחרור המתיישבים "לא קיימת ולו תשתית מינימאלית ראייתית". בערר מבקש הארגון להורות על שחרורם של ירד ואינדור. גם הבוקר מאושפז אינדור בבית החולים ומתאושש מניתוח ראש. עו"ד חג'בי ועו"ד רום מארגון חוננו "הם היו בסכנת חיים – אין ראיות לביצוע כל עבירה"

מתיישבים ב'עוז ציון'. ארכיון צילום: Flash90
13:46
28.04.24
מערכת האתר No Comments on משיח, עכשיו! הרב שניאור אשכנזי והרב דב הלפרין בסעודת משיח • צפו

התכניות האחרונות

ארכיון תוכניות

פוסטים אחרונים

תגיות

לבית המשפט המחוזי בירושלים הוגש אמש ערר בעניינם של העצורים היהודים, אלישע ירד ויחיאל אינדור. את הערר הגישו עו"ד אביחי חג'בי ועו"ד נתי רום שמייצגים את השניים מטעם ארגון חוננו. בערר מבקשים עורכי הדין מבית המשפט לקצר את הארכת המעצר של השניים, זאת לאחר שהובהר כי ירד אינו חשוד כלל בירי, ואילו אינודר הדגיש בחקירתו את הצורך בירי כיוון שהיה בסכנת חיים. גם הבוקר מאושפז אינדור בבית החולים שערי צדק ומתאושש מניתוח ראש שעבר.

בנוגע לירד נכתב בערר כי גם לטענת המשטרה הוא לא עשה כל שימוש בנשק, קל וחומר לא ירה בו. בנוגע לאינדור נכתב, הוא מסר גרסה ברורה תוך שהוא מבהיר כי פעל כאשר היה נתון בסכנת חיים מיידית. בערר נכתב כי הדברים מקבלים משנה תוקף שהמשטרה לא כפר בטענות לפיהן המתיישבים היהודים הותקפו באופן ברוטאלי. עוד נטען כי לא קיימת ולו תשתית מינימאלית ראייתית לביצוע העבירה של רצח בכוונה תחילה או באדישות.

בערר שוללים עורכי הדין גם את הטענה לשיבוש ראיות מצד העצורים. על פי המתואר בערר, כבר שהגיעו השוטרים אל ירד הוא זה שהפנה אותם למקום הימצאו של האקדח בביתו של אינדור. "התנהלות שכזו מעידה כאלף עדים כי לירד לא היה כל חשש שביצע עבירה כלשהי וכי ניתן ללמוד על שיתוף הפעולה שלו עם המשטרה", נכתב בערר. גם בנוגע לעובדה שהאקדח נילקח מהזירה נטען שזה היה מחשש שהוא ייפול בידיהם של הפלסטינים והם יעשו בו שימוש כנגד יהודים.

טענה נוספת שעולה במהלך הערר היא שבית המשפט השלום לא נתן משקל מספק לחלקם הברוטאלי והאכזרי של הפלסטינים באירוע. לדבריהם, נציג המשטרה אישר כי אף אחד מהפלסטינים שהיו באירוע לא נחקר על אף שאין חולק כי תקפו באופן אכזרי את המתיישבים במקום. לדבריהם מדובר באירוע מתמשך כמעט שעתיים בו הותקפו מתיישבים רבים, וכי גם אם אדם קיפד את חייו יש לבחון את האירוע בפרספקטיבה רחבה. לסיום נטען כי בית המשפט לא בחן את החלופות שהוצעו במהלך הדיון ואף לא מצא להניח נקודת ביקורת מצומצמת יותר – דווקא בשל המורכבות הראייתית בתיק.

לאור כל זה כאמור מבקשים עורכי הדין מבית המשפט לקבל את הערר להורות על ביטול החלטת בית משפט השלום וכן להורות על שחרורם של שני העצורים. נזכיר כי אמש פורסם שגורמים המעורים בפרטי חקירת האירוע בבנימין בערב שבת אומרים כי יהיה קשה מאוד להרשיע את היורה בהריגה או בוודאי ברצח, לנוכח העובדה שנפצע כל כך קשה, מה שנראה כמו הגנה עצמית לגיטימית. עוד דווח כי דווח כי הסיכוי שבאירוע יוגש כתב אישום בעבירת המתה כל שהיא נמוך, וככל הנראה המתיישבים צפויים להשתחרר בימים הקרובים ממעצר, זאת בשל כך שגופת הפורע הפלסטיני שנורה באירוע, נקברה מבלי שבוצעה בה נתיחה לאחר המוות.

נזכיר כי במהלך השבת עשרות פורעים ערבים תקפו רועי צאן בבנימין, אחד נפגע באופן קשה ומספר נוספים נפגעו קל. הפצוע קשה פונה לבי החולים שערי צדק שם נותח בראשו במהלך השבת. האירוע החל כשרועה צאן יהודי שיצא משכונת ׳עוז ציון׳ רעה את העדר בשטח שבין ׳עוז ציון׳ לבין בורקא בסמוך לשכונה. מספר ערבים התקרבו אליו ואיימו עליו. בשלב זה הזעיק רועה הצאן שחס בסכנה מספר תושבים נוספים שהגיעו לשהות לידו כדי למנוע הידרדרות, אז החלו עשרות פורעים ערבים חמושים באלות, זיקוקים וסלעים לתקוף את המתיישבים בצורה קשה ומסכנת חיים.

המתיישבים הזעיקו את כוחות הביטחון וכוחות אזרחיים לסייע להם. הפורעים ירו לעבר המתיישבים זיקוקים בכינון ישיר וסלעים מטווח אפס. בשלב זה ספג אחד המתיישבים סלע בראשו מטווח אפס ונפצע באורח קשה. בכוחותיו האחרונים הצליח המתיישב להגן על עצמו באמצעות שימוש בנשקו האישי אותו מחזיק ברישיון, ע"פ הדיווחים מהירי מצא את מותו אחד הפורעים.



0 תגובות